Στην τελική ευθεία ο αγωγός ΤΑΡ στην Αλβανία

Στην τελική ευθεία ο αγωγός ΤΑΡ στην Αλβανία
Εντός του 2019 εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί η υποθαλάσσια, υπό την Αδριατική, εγκατάσταση του αγωγού ΤΑΡ.

Ειδικότερα, στις 19 Οκτωβρίου ξεκίνησαν τα κατασκευαστικά έργα μήκους 105 χλμ. του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου TAP μεταξύ Αλβανίας και Ιταλίας.

Στα οφέλη τού εν λόγω έργου για την Αλβανία, καθώς ο αγωγός ΤΑΡ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στην Αλβανία, και για τις κοινότητες που βρίσκονται κατά μήκος της όδευσης του ΤΑΡ στάθηκαν ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Edi Rama, και ο υπουργός Υποδομών και Ενέργειας της χώρας, Damian Gjiknuri.

«Σήμερα, κάνουμε ακόμη ένα σημαντικό βήμα προς την ολοκλήρωση του αγωγού ΤΑΡ και την έναρξη της λειτουργίας του το 2020. Ως ένα από τα πλέον στρατηγικά και ώριμα έργα υποδομής που υλοποιούνται την στιγμή αυτή στην Ευρώπη, ο ΤΑΡ θα φέρει μία νέα πηγή φυσικού αερίου σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις ενισχύοντας ταυτόχρονα την ενεργειακή ασφάλεια στην περιοχή. Το έργο μας, στο σύνολό του, είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό άνω του 80% και είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι οι εργασίες κατασκευής πραγματοποιούνται με βάση τα υψηλότερα πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου», σημείωσε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής του TAP, Luca Schieppati.

Ο διευθυντής Τεχνικού Σχεδιασμού του ΤΑΡ, John Haynes, πρόσθεσε: «Πρόκειται για την πρώτη φορά που υλοποιείται μηχανικό έργο αυτής της κλίμακας και αυτού του μεγέθους στην Αλβανία που προβλέπει την εν πλω συγκόλληση ατσάλινων σωληναγωγών σε υπερσύγχρονα σκάφη. Οι συγκολλήσεις αυτές στη συνέχεια θα ελέγχονται, πριν ο αγωγός τοποθετηθεί στον πυθμένα της θάλασσας φτάνοντας σε βάθος μεγαλύτερο των 810 μέτρων. Περίπου 9.000 σωληναγωγοί διαμέτρου 36 ιντσών και συνολικού βάρους περίπου 100.000 τόνων θα χρησιμοποιηθούν για το υποθαλάσσιο τμήμα του ΤΑΡ».

Για τις ανάγκες της κατασκευής θα χρησιμοποιηθούν περί τα 10 σκάφη, 2 για την εγκατάσταση του αγωγού και τα υπόλοιπα ειδικών χρήσεων πλοία για τη βυθοκόρηση, τον εφοδιασμό των σωληναγωγών, ελαφρές κατασκευές, έλκυση αγκυρών, ρυμούλκηση και μετρήσεις.

Για την εγκατάσταση του αγωγού σε μεγάλα βάθη θα χρησιμοποιηθεί ημι-βυθιζόμενο σκάφος και για τις αβαθείς παράκτιες περιοχές, φορτηγίδα τοποθέτησης.

Υπενθυμίζεται ότι ο TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στην Nότιo Ιταλία.

Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της ΝΑ Ευρώπης, μεταξύ των οποίων στην Βουλγαρία, στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη, στο Μαυροβουνίο και στην Κροατία.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).... / ΙΒΝΑ

Share with your friends: